Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Gebauerová, Jaroslava ; Plšek, Martin (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategie vstupu firmy na zahraniční trh. V teoretické části práce je pojednáno o jednotlivých strategiích, jsou zmíněna jejich pozitiva a negativa spolu s dynamičností vstupu na nový trh. Analytická část práce obsahuje analýzu rakouského trhu, interní analýzu firmy AQUAL s.r.o., kterou jsem zvolila pro praktickou aplikaci, následně její SWOT analýzu a popis vstupu na zahraniční trh podle metody SMART. V návrzích je uveden postupný vývoj volby strategie vstupu, důvody výběru smíšené strategie a popsány aspekty fungování a řízení firmy v zahraničí, významná je definice činností manažera pro Rakousko. Závěrem je podáno zhodnocení celé práce, předpokladů a očekávaných přínosů vstupu, cílů, kterých bylo v práci dosaženo a přínosy, které práce poskytla.
Přístupy ke zvyšování inovační výkonnosti výrobních podniků
Žižlavský, Ondřej ; Vaculík, Josef (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Zámečník, Roman (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Inovace jsou hlavním prvkem zvyšování efektivity podniku a jeho rozvoje. Dizertační práce se snaží metodicky definovat hlavní přínosy rozvoje inovačního potenciálu podniku a navrhnout přístupy ke zvyšování efektivity inovačních aktivit a tím i celé výkonnosti podniku, představit možností měření inovační výkonnosti a vytvořit určitou metodiku pro její zvyšování s využitím rozvoje inovačního potenciálu. Tato problematika je aktuální nejen z důvodu globální konkurenceschopnosti našich podniků, ale především z důvodu udržení si tržního podílu a přečkání současné ekonomické krize. Dobře řízené a úspěšně uvedené inovace na trh představují pro podniky nástroj, kterým mohou získávat konkurenční výhody umožňující podniku prosperovat i v podmínkách současné recese. V každém podniku existuje určitý inovační potenciál, který je nutné objevit, podporovat, využívat a soustavně rozvíjet. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, a také na potvrzení nebo vyvrácení zformulovaných hypotéz. V rámci poznávacího cíle je analyzován současný stav řešené problematiky, kde jsou popsány aktuální názory našich i zahraničních odborníků v oblasti inovací a rozvoje podniku. Také se zde popisují základní definice související s řešenou problematikou. Prostřednictvím primárního výzkumu v podnicích jsou zkoumány faktory rozvoje inovační výkonnosti. Navazující druhý tvůrčí cíl je zaměřen na navržení metodického postupu zvyšování inovační výkonnosti použitelného pro české podniky. Závěrem jsou zdůrazněny přínosy dizertační práce pro teorii a její přínosy pro rozvoj podniku a manažerskou praxi.
Přístupy ke zvyšování inovační výkonnosti výrobních podniků
Žižlavský, Ondřej ; Vaculík, Josef (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Zámečník, Roman (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Inovace jsou hlavním prvkem zvyšování efektivity podniku a jeho rozvoje. Dizertační práce se snaží metodicky definovat hlavní přínosy rozvoje inovačního potenciálu podniku a navrhnout přístupy ke zvyšování efektivity inovačních aktivit a tím i celé výkonnosti podniku, představit možností měření inovační výkonnosti a vytvořit určitou metodiku pro její zvyšování s využitím rozvoje inovačního potenciálu. Tato problematika je aktuální nejen z důvodu globální konkurenceschopnosti našich podniků, ale především z důvodu udržení si tržního podílu a přečkání současné ekonomické krize. Dobře řízené a úspěšně uvedené inovace na trh představují pro podniky nástroj, kterým mohou získávat konkurenční výhody umožňující podniku prosperovat i v podmínkách současné recese. V každém podniku existuje určitý inovační potenciál, který je nutné objevit, podporovat, využívat a soustavně rozvíjet. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, a také na potvrzení nebo vyvrácení zformulovaných hypotéz. V rámci poznávacího cíle je analyzován současný stav řešené problematiky, kde jsou popsány aktuální názory našich i zahraničních odborníků v oblasti inovací a rozvoje podniku. Také se zde popisují základní definice související s řešenou problematikou. Prostřednictvím primárního výzkumu v podnicích jsou zkoumány faktory rozvoje inovační výkonnosti. Navazující druhý tvůrčí cíl je zaměřen na navržení metodického postupu zvyšování inovační výkonnosti použitelného pro české podniky. Závěrem jsou zdůrazněny přínosy dizertační práce pro teorii a její přínosy pro rozvoj podniku a manažerskou praxi.
Strategie vstupu firmy na zahraniční trh
Gebauerová, Jaroslava ; Plšek, Martin (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategie vstupu firmy na zahraniční trh. V teoretické části práce je pojednáno o jednotlivých strategiích, jsou zmíněna jejich pozitiva a negativa spolu s dynamičností vstupu na nový trh. Analytická část práce obsahuje analýzu rakouského trhu, interní analýzu firmy AQUAL s.r.o., kterou jsem zvolila pro praktickou aplikaci, následně její SWOT analýzu a popis vstupu na zahraniční trh podle metody SMART. V návrzích je uveden postupný vývoj volby strategie vstupu, důvody výběru smíšené strategie a popsány aspekty fungování a řízení firmy v zahraničí, významná je definice činností manažera pro Rakousko. Závěrem je podáno zhodnocení celé práce, předpokladů a očekávaných přínosů vstupu, cílů, kterých bylo v práci dosaženo a přínosy, které práce poskytla.
Akvizice jako strategický krok k expanzi - případová studie společnosti STERIS Corp.
Vávra, Radek ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Bouška, Stanislav (oponent)
Tato bakalářská práce se primárně zabývá akvizicemi, které autor vnímá jako jeden z hlavních strategických kroků k expanzi podniku. V první části práce jsou čtenáři seznámeni s teoretickými východisky a problematikou akvizičního postupu, se zaměřením na integrační proces nově akvírovaných firem. Druhá část je věnována společnosti STERIS Corp., která slouží jako vzor pro aplikaci teoretických poznatků. Autor zde popisuje strategii růstu společnosti pomocí analýzy finančních ukazatelů a série minulých i současných převzetí podniků. V závěrečné části je práce obohacena o vlastní výzkum ve formě dotazníku do kterého byly zahrnuti mezinárodní manažeři zmíněné společnosti.
ČSA a trh letecké dopravy
Šubrtová, Kateřina ; Vokoun, Marek (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou letecké dopravy a státním dopravcem ČSA, a.s. Cílem práce je analyzovat současný stav na trhu letecké dopravy se zaměřením na evropské letecké společnosti. Letecká doprava je významným odvětvím národních ekonomik, avšak v současné době se mnoho národních dopravců potýká s ekonomickými problémy. České aerolinie jako státní podnik nejsou výjimkou a bylo u nich nutné přistoupit ke krokům restrukturalizace. Teoretická část práce se zabývá historií letectví, rozlišením leteckých společností, strategickým partnerstvím, regulací a deregulací na trhu letecké dopravy. Praktická část se poté snaží pomocí regresní analýzy zhodnotit poznatky z teorie a ukázat, jaký mají jednotlivé parametry leteckých společností vliv na produktivitu práce. Napříč modely analýzy vycházejí klesající výnosy z práce a naopak rostoucí výnosy z kapitálu. Modely dále poukazují na nevhodnost veřejného vlastnictví, výhodu členství v letecké alianci a poukazují na efektivnost nízkonákladových leteckých dopravců.
Vývozní aliance jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniků na zahraničních trzích
Roháčková, Sabina ; Jelínková, Eva (vedoucí práce) ; Černá, Iveta (oponent)
Tato práce pojednává o vývozních aliancích, které jsou jednou z forem strategických aliancí. Hlavním strategickým cílem vývozních aliancí je vzájemná spolupráce zúčastněných podniků v oblasti marketingu zaměřeného na zahraniční trhy i kooperace v ostatních aktivitách týkajících se exportu. Záměrem práce je popsat hlavní znaky vývozních aliancí v obecné a konkrétní rovině na základě příkladů z praxe. Hlavním cílem práce je zjistit jakým způsobem vývozní aliance přispívají ke zvýšení konkurenceschopnosti členských podniků a jaké komparativní výhody jim přinášejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.